top of page

SK sebuah singkatan nama kebetulan dengan SK Villa dan SK One Residence?

Assalamualaikum wbt.

Kepada pembaca setia saufikarim.com dan juga laman portal Sumber Informasi Hartanah No.1 Malaysia, proprtyes.com.

Hari ini saya baru dapat tahu yang ada pelancaran hartanah baru SK Villa di Sg. Kantan, Kajang. Mungkin nama SK Villa itu di ambil daripada lokasi Sungai Kantan itu sendiri. Terasa macam kebetulan pula nama itu di ambil sebagai Villa mewah rumah Semi-D projek mereka.

Sebelum ini semasa saya meletakkan nama timangan saya SK, saya tidak tahu pun ada penulis buku yang lain menggunakannya. Ianya juga satu kebetulan. Saya baru tahu kewujudan penulis berkenaan juga pada tahu lepas semasa jemputan talk dengan Abang Ensem dan Denai Hati.

Bukan itu sahaja, ketika mana lokasi di Seri Kembangan sedang mendapat perhatian sejak tahun-tahun sebelum ini, lewat akhir tahun lepas juga saya mendapat tahu yang mereka juga menggunakan singakatan SK One Residence untuk sebuah pelancaran projek daripada pemaju Malton.

Apa-apa pun, ianya satu kebetulan bagi pembaca di luar sana. Cuma kebetulan yang nama singkatan saya, SK sebagai penulis buku hartanah dan mereka pula SK sebagai nama lokasi. Rupanya nama SK ini ada value juga lah! :p

p/s: Hari ini saya nak kongsikan dengan anda jika berminat untuk bersama-sama saya dan Faizul Ridzuan dalam Sarjana Hartanah pada 5-6 April 2014 ini. boleh daftar sekarang di link ini http://is.gd/sarjanahartanah3special

Sumber:

1. http://www.propertyguru.com.my/property-listing/sk-villa-sungai-kantan-for-sale-3881012

2. http://malton.com.my/project_concept.asp?p=41

bottom of page