top of page

Nilai Kebebasan Kewangan Anda?


Salam Ceria ,

Baiklah terima kasih kerana telah memberikan respond untuk tahu lebih lanjut tentang kebebasan kewangan.

Kebebasan Kewangan terbahagi kepada 5.

Hari ini untuk saya akan terangkan #1 - Kewangan Jaminan Anda

Saya nak tanya ada pernah kira berapa setiap bulan wang yang diperlukan untuk belanja dan bayar hutang?

Kira sekarang..(saya beri 1 minit).

Sebagai contoh,

En. Arshad perlu membayar rumah dan kereta sebanyak RM1500.

Kemudian, belanja dapur RM1000

lagi, belanja bil-bil RM500

lagi, belanja untuk anak-anak RM1000

Jumlah semuanya adalah RM4000 sebulan (ini contoh En. Arshad)

Jadi , setahun beliau memerlukan RM48,000 sahaja. Maksudnya En. Arshad hanya perlu RM48,000 untuk beliau guna wang tersebut setiap tahun sehinggalah beliau bersara.

Jika beliau nak bersara awal, beliau hanya perlu menyimpan RM48,000 setahun dan untuk 20 tahun, hanya memerlukan RM960,000 jika beliau mahu bersara awal.

Berapa nilai kebebasan kewangan Anda?

Share dengan saya untuk saya cerita lanjut tentang bagaimana untuk anda capai kebebasan kewangan yang yang bebas sepenuhnya.

Lagi ramai yang reply, lagi semangat untuk saya ceritakan cara untuk capai kebebasan kewangan lebih awal dengan hartanah atau pelaburan yang sah dan bukan skim cepat kaya.

Subscribe dengan Isi Nama dan Email di laman web SAUFIKARIM.COM

Terima Kasih

Saufi Karim

Jurulatih Planet Jutawan Hartanah


bottom of page